VID un ‘Swedbank’ izplata būtisku informāciju saviem klientiem!

09/05/16 13:07 | Raksta autors : Brivbridis.lv

apptive.com
apptive.com

 

Turpinot pilnveidot VID elektroniskos pakalpojumus un rūpēties par klientu ērtībām, ir radīta īpaša mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi”, lai atvieglotu un vienkāršotu Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu tiem, kuri vēlas saņemt iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārmaksas atmaksu par ārstniecību, izglītību un citiem attaisnotajiem izdevumiem.

 

Mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” atvieglo gada ienākumu deklarācijas D4 pielikuma “Attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem” aizpildīšanu. Tā nodrošina attaisnoto izdevumu apliecinošu dokumentu, piemēram, čeku fotogrāfiju un to aprakstu, pakāpenisku uzkrāšanu kalendāra gada laikā, lai, aizpildot Gada ienākumu deklarāciju VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), šos attaisnojuma dokumentus varētu ērti pievienot deklarācijai.

 

Mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” ir pieejama uzstādīšanai bez maksas šādās vietnēs:

 

https://www.microsoft.com/lv-lv/store/apps/attaisnotie-izdevumi/9nblggh5f968

EDS reģistrētie lietotāji mobilajai lietotnei var pieslēgties, izmantojot savu EDS lietotāja vārdu un paroli. Lietotāji, kuri EDS ir reģistrējusies tiešsaistē ar www.latvija.lv autentifikācijas moduļa starpniecību un nav saņēmuši lietotāja vārdu un paroli, mobilajā lietotnē var autentificēties ar QR koda palīdzību. QR kods personas autentifikācijai mobilajā lietotnē ir pieejams EDS sadaļas “Iestatījumi” lapā “Profils”. Vispirms uz datora ekrāna ir jāatver profila lapa ar tajā redzamu QR kodu, tad mobilās lietotnes autentifikācijas ekrānā jāizvēlas “Autentificēties ar QR kodu” un atvērtā QR koda skenera lietotne ir jāpietuvina datora ekrānā redzamajam QR kodam līdz brīdim, kamēr kods tiek nolasīts un skaņas signāls identificē sekmīgu pieslēgšanos.

 

Lai nosūtītu maksājuma dokumentu no mobilās lietotnes uz čeku krātuvi, nepieciešams veikt šādas darbības:

  1. Mobilās lietotnes sākuma ekrānā izvēlēties vienu no iespējām:

-      nofotografēt attaisnotā izdevuma dokumentu ar mobilās iekārtas fotokameru;

-      izvēlēties jau iepriekš nofotografēto attēlu no iekārtas attēlu galerijas.

  1. Pievienot dokumentam nepieciešamo papildu informāciju;
  2. Nospiest pogu “Saglabāt”, lai nosūtītu attaisnotā izdevuma dokumenta datus uz EDS.

 

 

Plašāka informācija par maksājuma dokumentu pievienošanu un nosūtīšanu pieejama materiālā “Attaisnoto izdevumu dokumenti un gada ienākumu deklarācijas D4 pielikums par 2015.gadu”, kas pieejams VID mājaslapā sadaļā“Noderīgi/Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS)/Palīgmateriāli”.

 

Visi ar mobilās lietotnes “Attaisnotie izdevumi” starpniecību nosūtītie attaisnoto izdevumu dati nonāk EDS un ir pieejami apskatei un datu labošanai EDS sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti”. Gatavojot kārtējo Gada ienākumu deklarāciju (sākot no 2015.gada) un izvēloties tajā aizpildīt arī D4 pielikumu, laika gaitā uzkrātie attaisnoto izdevumu dokumenti tiks automātiski saskaitīti un iekļauti deklarācijā. Lai automātiskais process notiktu korekti, ir svarīgi, lai katram maksājuma dokumentam būtu norādīta precīza informācija, īpašu uzmanību pievēršot maksājuma dokumenta izsniegšanas datumam un maksājuma dokumenta summai.

 

Nereti, pienākot gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas termiņam, atklājas, ka attaisnojuma dokumenti (čeki, kvītis u.c.) pazuduši vai izbalojuši. Ar mobilo lietotni iespējams nofotografēt maksājuma dokumentu tā saņemšanas brīdī un aizsūtīt attēlu glabāšanai uz EDS.

 

Attaisnojuma dokumentus EDS sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti” vai gada ienākumu deklarācijas D4 pielikuma datu ievadformā ir iespējams pievienot arī manuāli – tās var būt maksājumu dokumentu fotogrāfijas vai skenēti attēli, kas sagatavoti bez mobilās lietotnes izmantošanas. Lai izvairītos no iespējamiem pārpratumiem, iesakām saglabāt maksājumu dokumentu oriģinālus līdz brīdim, kad ir saņemta nodokļa atmaksa saskaņā ar iesniegto deklarāciju.

 

Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī iesūtīt savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā “Uzdot jautājumu VID”.

 

Tikmēr no šodienas Swedbank klienti – Apple telefonu lietotāji – Swedbank mobilajā lietotnē var ērti pārvaldīt savas kartes: mainīt karšu limitus, veikt pārskaitījumus no kredītkartes konta, kā arī paši uz laiku apturēt kartes darbību, kas ir noderīgi, ja karte, piemēram, ir nozaudēta. Maija beigās jaunie risinājumi būs pieejami arī Android telefonu lietotājiem.

 

Patlaban Swedbank mobilās lietotnes lietotāju skaits ir pieaudzis jau līdz 130 tūkstošiem, kas ir par 30% vairāk, nekā attiecīgā periodā pērn.  Mobilā lietotne ir ērts rīks dažāda vecuma klientiem, piemēram, vecākajam Swedbank mobilās lietotnes klientam ir 99 gadi.

 

Mobilajā lietotnē pieejami arī citi ērti un ātri risinājumi, neievadot kodu – apskatīt konta atlikumu, veikt naudas pārskaitījumu līdz 30 eiro vai nosūtīt naudas pieprasījumu. Populārākais pakalpojums ir ātrais konta atlikums, ko ir iespējams apskatīties, tikai sašūpojot viedtālruni, –  1.ceturksnī to kopā izmantoja 7,7 miljonus reižu. Klienti arvien aktīvāk izmanto arī ātros maksājumus (bez paroles ievadīšanas) mobilajā lietotnē – šādu maksājumu skaits teju trīskāršojās, pirmajā ceturksnī sasniedzot 97 tūkstošus.

 

“Mobilā tālruņa lietošana būtiski maina klientu paradumus un saskarsmes intensitāti ar banku. Tas ir nākamais solis pēc internetbankas, jo mobilā lietotne ir vēl ērtāka un pieejamāka cilvēkiem. Vienkāršs piemērs  – internetbankas lietotāji konta atlikumu pārbauda vidēji reizi nedēļā, savukārt mobilās lietotnes lietotāji katru dienu. Ņemot vērā šo tendenci, noteikti turpināsim mobilās lietotnes attīstību, ieviešot arvien jaunus, mobilajiem tālruņiem īpaši pielāgotus risinājumus mūsu klientiem,” saka Ģirts Bērziņš, Swedbank valdes loceklis, Baltijas Klientu servisa kompetenču centra vadītājs.

 

Plašāka informācija par mobilo lietotni šeit.

Lejuplādēt atjaunoto lietotnes versiju var šeit.

 

 


Pievienojies mums arī šajos sociālajos tīklos: